Silnik M47 w E61 520d – serwis startowy i potencjał

6 min
  • M47
  • E61
  • 520d
  • diesel
  • tuning
  • serwis
Silnik BMW M47 2.0d w komorze E61 520d - widok na układ dolotowy i osprzęt

W ostatnią niedzielę trafiło do nas BMW E61 520d pre-LCI z silnikiem M47 2.0d 163 KM w manualnej skrzyni biegów. To jeszcze ten dobry motor M47 z rozrządem z przodu – jednostka z dużym potencjałem.

Dlaczego M47 to dobry wybór?

Silnik M47 to sprawdzona konstrukcja BMW, która przy odpowiednim serwisie i modyfikacjach potrafi zaskoczyć. Już samym softem na stage 1 robimy z niego 210 KM, a zdrowa seria odpycha się do 230 KM jeszcze przed modyfikacją.

Typowe problemy M47 – serwis startowy

Jak to w dieslu, na dzień dobry standardowy zestaw problemów:

  • Zawalony dolot – klapy wirowe i kolektory wymagają czyszczenia
  • Zapchany DPF – filtr cząstek stałych do wypalenia lub wymiany
  • Nie trzymające termostaty – typowy problem prowadzący do przegrzania
  • EGR – zawór recyrkulacji spalin do ograniczenia lub czyszczenia

Co zrobiliśmy

Wszystko zostało umyte i poskładane na nowych częściach:

  • Kompletne czyszczenie układu dolotowego
  • DPF wypalony profesjonalnie
  • EGR ograniczony do 40mg dla lepszej pracy silnika
  • Wymiana termostatów na nowe, sprawdzone części
  • Klapy wirowe zostały – po renowacji działają jak nowe

Potencjał modyfikacji

M47 to jednostka, która lubi modyfikacje. Stage 1 daje solidne 210 KM i znacznie lepszy moment obrotowy. Auto się wtedy naprawdę odpycha i staje się przyjemne w codziennej jeździe.

Zdrowy M47 po serwisie startowym to niezawodna jednostka z potencjałem na lata. Warto zainwestować w porządny serwis na początku.

Masz E60/E61 z silnikiem M47? Potrzebujesz serwisu startowego lub modyfikacji? Skontaktuj się z nami: +48 667 563 990 lub garage.kuciakowski@gmail.com.