Silnik M47 w E61 520d – serwis startowy i potencjał
- M47
- E61
- 520d
- diesel
- tuning
- serwis

W ostatnią niedzielę trafiło do nas BMW E61 520d pre-LCI z silnikiem M47 2.0d 163 KM w manualnej skrzyni biegów. To jeszcze ten dobry motor M47 z rozrządem z przodu – jednostka z dużym potencjałem.
Dlaczego M47 to dobry wybór?
Silnik M47 to sprawdzona konstrukcja BMW, która przy odpowiednim serwisie i modyfikacjach potrafi zaskoczyć. Już samym softem na stage 1 robimy z niego 210 KM, a zdrowa seria odpycha się do 230 KM jeszcze przed modyfikacją.
Typowe problemy M47 – serwis startowy
Jak to w dieslu, na dzień dobry standardowy zestaw problemów:
- Zawalony dolot – klapy wirowe i kolektory wymagają czyszczenia
- Zapchany DPF – filtr cząstek stałych do wypalenia lub wymiany
- Nie trzymające termostaty – typowy problem prowadzący do przegrzania
- EGR – zawór recyrkulacji spalin do ograniczenia lub czyszczenia
Co zrobiliśmy
Wszystko zostało umyte i poskładane na nowych częściach:
- Kompletne czyszczenie układu dolotowego
- DPF wypalony profesjonalnie
- EGR ograniczony do 40mg dla lepszej pracy silnika
- Wymiana termostatów na nowe, sprawdzone części
- Klapy wirowe zostały – po renowacji działają jak nowe
Potencjał modyfikacji
M47 to jednostka, która lubi modyfikacje. Stage 1 daje solidne 210 KM i znacznie lepszy moment obrotowy. Auto się wtedy naprawdę odpycha i staje się przyjemne w codziennej jeździe.
Zdrowy M47 po serwisie startowym to niezawodna jednostka z potencjałem na lata. Warto zainwestować w porządny serwis na początku.
Masz E60/E61 z silnikiem M47? Potrzebujesz serwisu startowego lub modyfikacji? Skontaktuj się z nami: +48 667 563 990 lub garage.kuciakowski@gmail.com.